Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1.9 12v head
#4
Hello

I call cyril I'm from france

I have a 205 with a block 2.1 and a cylinder head 8 s I have released 229 cv at 430 nm of torque with a td04l-15t at 2.2 bar

I can say that I am reliable with 200 hp.

I prefer the breech 8 s because I can re-trim the cam a I can increase the diameter of the valves then I think with this cylinder head

The engine and slower at low speed

I'm never bored the cylinder head 12 valves it is very difficult to compare there is also one thing it you want to put more pressure with one

Big turbo cylinder head 8 s will accept more easily thanks to mechanical push-button

Sorry for the google translation



salut

je m appelle cyril je suis de france

j ai une 205 avec un bloc 2.1 et une culasse 8 s j ai sorti 229 cv a 430 nm de couple avec un td04l-15t a 2.2 bar

je peut dire que je suis fiable a 200 cv.

je préfère la culasse 8 s parce que je peut retailler l ardre a came je peut augmenter le diamètre des soupapes puis je pense que avec cet culasse

le moteur et moins lent a bas régime

je n es jamais éssaillé la culasse 12 soupapes il es très difficile de comparer il y a aussi une chose il vous voulez mettre plus de pression avec un

gros turbo la culasse 8 s acceptera plus facilement grace au poussoir mécanique
Reply
Thanks given by:


Messages In This Thread
1.9 12v head - by Sambo the bodger - 12-02-2017, 04:54 PM
RE: 1.9 12v head - by Dum-Dum - 14-02-2017, 06:14 PM
RE: 1.9 12v head - by Sambo the bodger - 16-02-2017, 06:25 PM
RE: 1.9 12v head - by niciou - 22-06-2017, 08:07 PM
RE: 1.9 12v head - by bashbarnard - 22-06-2017, 08:31 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)